اجرای طرح هرخانواده یک موزه در استان بوشهر
سیرنگ: مدیر موزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: طرح «هرخانواده یک موزه» با هدف حفظ یادگارهای تاریخی در این استان اجرا شد.
كدخبر: id-5265
تاريخ: 2017-11-05 09:07:30

مهدی بسارده افزود: طرح هرخانواده یک موزه می‌تواند خانواده‌ها را نسبت به حفظ و نگهداری آثار به جا مانده از گذشتگان حساس کند.

به گزارش «سیرنگ»، وی اظهار کرد: با وجود بسیاری از فرهنگ‌های خوب موجود در جامعه، نبود فرهنگ حفاظت از یادگارهای تاریخی و فرهنگی چه در ابعاد خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه تا سطح ملی باعث شده تا فاقد جامعه‌ای تاریخ‌مند باشیم.

بسارده بیان کرد: به همین دلیل بسیاری از ارزش‌های تاریخی خود را از دست داده و به عنوان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی از آن بی‌بهره هستیم.

وی گفت: وجود بخشی از یادگارهای تاریخی این سرزمین در مجموعه موزه‌ها و کلکسیون‌های خارج از ایران شاهدی بر این ادعاست.

بسارده اظهار کرد: برای رویارویی با این معضل عمومی باید فرهنگ حفظ یادگارهای تاریخی از خانواده شکل بگیرد و به کل جامعه به عنوان یک باور عمومی تبدیل شود.

وی افزود: طرح هر خانواده یک موزه باعث می‌شود تا ضمن شناسایی و حفاظت از تمام آثار فرهنگی و تاریخی خودباوری بیشتری در هر خانواده و درنهایت درکل جامعه به عنوان یک باور ملی به وجود آید.

بسارده گفت: ایجاد گفتمان فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت، ابتکار و خلاقیت و تحکیم بنیان خانواده را از جمله دستاوردهای دیگر طرح هرخانواده یک موزه است.

منبع: ایرنا