گروه‌های برتر سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدند
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گروه‌های برتر هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدند.
كدخبر: id-5242
تاريخ: 2017-10-29 08:51:47

 حمیده ماحوزی با اشاره به برگزاری هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر در جزیره خارگ اظهار داشت: این سوگواره به مدت سه روز برگزار شد که هفت مجلس تعزیه اجرا شد.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به برگزاری تعزیه‌های باکیفیت در این سوگواره، خاطرنشان کرد: هیئت داوران سوگواره متشکل از فرید میرشکار، علیرضا میرشکاری و غلامحسین بارونی بود که با جمع‌بندی آثار اجرا شده گروه‌های برتر را معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هنر والای تعزیه افزون بر جنبه‌های اعتقادی و عاطفی، جلوه‌های تصویری و حرکات نمایشی چشمگیری را به همراه دارد.

وی افزود: این سوگواره به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه خارگ، انجمن هنرهای نمایشی، کانون تعزیه استان، هیئت تعزیه خوانی ابوالفضل خارگ و همراهی نهادهای فرهنگی هنری برگزار شد.

ماحوزی ادامه داد: از مجموع هفت مجلس در سوگواره، مجلس شهادت حضرت عباس از جزیره خارگ و مجلس شهادت حر از روستای زیارت به عنوان گروه های برتر و مجلس شهادت سیدالشهداء از روستای جتوط مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در مراسم اختتامیه این سوگواره از گروه‌های تعزیه برتر سوگواره با اهداء لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر