شبیه‌خوانی واقعه روز عاشورا در دیر برگزار شد
سیرنگ: به مناسبت عاشورای حسینی و یاد و خاطره دلاوری‌ها و رشادت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) در روز عاشورا، مراسم تعزیه شهادت امام حسین(ع) و به اسارت رفتن اهل بیت در شهر دیر برگزار شد.
كدخبر: id-5177
تاريخ: 2017-10-02 11:14:02

به گزارش «سیرنگ»،مراسم تعزیه شهادت امام حسین(ع) در کنار ساحل بندر دیر، محله سید صفا و با حضور دها هزار نفر از اقشار مختلف مردم، و مسئولین ،به همت هیئت حضرت ابالفضل العباس برگزار و یاد و خاطره شهدای روز دهم عاشورا گرامی داشته شد و هنرمندان و تعزیه‌خوانان با اجرای برنامه به دلهای علاقمندان شور حسینی بخشیدند.

هیئت‌های سینه زنی مرکز شهرستان بعد از ظهر روز عاشورا به صورت دسته های سینه زنی، با اجرای نوحه خوانی و سینه زنی،کاروان تعزیه روز عاشورا را به مسافت ۱۵۰۰ متر بدرقه کردند.

مدیر اجرایی گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) شهر دیر در حاشیه این مراسم گفت: در این آیین، با حضور هزاران نفر از عزاداران و سوگواران حسینی از نقاط مختلف شهرستان، واقعه روز عاشورا به صورت تعزیه و شبیه خوانی به تصویر کشیده شد.

صفر پوسه با بیان اینکه قدمت این تعزیه به بیش از ۶۰ سال می‌رسد، اظهار داشت: تعزیه روز عاشورا به کارگردانی عقیل مرادی با حضور ۱۵۰ هنرمند در کنار ساحل بندر دیر و با استقبال بی نظیر عاشقان اباعبدالله الحسین برگزار شد.

پوسه با بیان اینکه تعزیه روز عاشورا به همت هیئت ابالفضل العباس محله سید صفای دیر و با همکاری هنرمندان شهرستان برگزار شد، افزود: هنر تعزیه یکی از عناصر ارزشمند فرهنگی است که در طول سالیان متمادی جایگاه خود را در فرهنگ مردمان این منطقه به ویژه دیر حفظ کرده است.

مدیر اجرایی گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) شهر دیر گفت: عصر روز عاشورا همه هیئت های سینه زنی شهر دیر، در محوطه حسینیه ابالفضل العباس این شهر، گرد هم می آیند و کاروان تعزیه را در طول مسیر، با اجرای برنامه های مداحی و سینه زنی، بدرقه می‌کنند تا به محل اجرای تعزیه خوانی که با تلاش شبانه‌روزی محبان اهل بیت، آماده شده است برسند.

صفر پوسه گفت: در این آیین باشکوه، تعزیه خوانان در قالب اشعار فصیح فارسی به بیان وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری می‌پردارند.

تعزیه خوانی روز عاشورا در شهر دیر به همت هیئت حضرت ابالفضل العباس محله سید صفا و با حضور بیش از ۱۵۰ هنرمند و دها هزار نفر از شیفتگان مکتب عاشورایی و شخصیت های مختلف،در فضایی معنوی و حسینی برگزار شد و قدمت برگزاری تعزیه خوانی روز عاشورا به بیش از ۶۰ سال در دیر می رسد.

منبع: مهر