حضور گروه تئاتر ایلیا در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی
سیرنگ: گروه تئاتر ایلیا با دو نمایش «سهیلی» و «سمبوک» در دو بخش هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی شرکت می‌کند.
كدخبر: id-5122
تاريخ: 2017-08-31 22:01:47

محمد مظفری مدیر گروه تئاتر ایلیا با اعلام این خبر، افزود: نمایش «سهیلی» برگرفته از آیین‌های دیرین استان بوشهر است که به صورت موسیقی و حرکت اجرا می‌شود و در آن از آیین‌ها و موسیقی مقامی بوشهر استفاده شده است.

به گزارش «سیرنگ»، کارگردان «نمایش سهیلی» با بیان اینکه این اثر در بخش نمایش‌های میدانی شرکت می‌کند، گفت: در این نمایش وی گفت: این نمایش که یازده بازیگر دارد و یازدهم و دوازدهم شهریور در تئاتر شهر تهران اجرا می‌شود.

این پژوهشگر نمایش‌های آیینی همچنین از حضور گروه ایلیا در بخش قهوه‌خانه‌ای هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی با نمایش «سمبوک» خبر داد و اظهار داشت: معرفی و اجرای آیین‌های نمایشی استان بوشهر که حاصل پژوهش من در این حوزه است با اجرای نمایش «سمبوک» در بخش قهوه‌خانه‌ای انجام می‌شود.

مظفری یادآور شد: در این بخش آیین‌های کار و تلاش، مذهبی سوگ و بازی‌های نمایشی استان در قالب نمایشی با عنوان سمبوک به نمایش درمی‌آید.

شایان ذکر است گروه تئاتر ایلیا در یک دهه گذشته پای ثابت حضور در بخش‌های میدانی، قهوه‌خانه‌ای، نقالی و سمینار پژوهشی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی است.