کتابخانه مرکزی در استان بوشهر ایجاد شود
سیرنگ: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای کتابخانه مرکزی نیست می‌طلبد با تامین بودجه فرهنگی برای ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کرد.
كدخبر: id-5069
تاريخ: 2017-08-09 16:40:25

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین پایانی هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در بوشهر با بیان اینکه فعالان حوزه کتاب، افسران سنگر پاسداری از ارزش‌ها هستند اظهار داشت: فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی افسران سنگر پاسداری از ارزش‌ها و سنگربانان در برابر تهاجم  فرهنگی و جنگ نرم دشمنان هستند.

به گزارش «سیرنگ»، وی با بیان اینکه کتابخوانی از جایگاه مقدسی برخوردار است خاطر نشان کرد: کتاب و کتاب خوانی موضوع مقدسی است که باید به آن توجه ویژه شود و تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه آمار کتاب خوانی در حد بسیار پایینی قرار دارد تصریح کرد: بنیه فرهنگی جامعه با برگزاری جشنواره‌های کتاب خوانی تقویت شود.

حسینی بوشهری  با تاکید بر اینکه جامعه‌ مرتبط با کتاب جامعه‌ای بالنده  است تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که نقش مهمی در حوزه نهادیه شدن فرهنگ کتابخوانی دارد ترغیب مردم به کتاب خوانی و زمینه ساز عادت به مطالعه به صورت آرام در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در همه لایه‌های جامعه افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه کردن کتابهای خوب، عرضه کتابهای جیبی، قرار دادن کتاب در وسائل نقلیه عمومی، کلینیک‌های درمانی و مطب پزشکان می‌تواند زمینه ساز ترویج کتاب خوانی باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ایجاد کتابخانه مرکزی در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای کتابخانه مرکزی نیست می‌طلبد  با تامین بودجه فرهنگی برای ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کرد.

حسینی‌بوشهری با تاکید براینکه کتابهای کتابخانه‌ها باید علمی، اخلاقی و زمینه ساز روند فکری باشند، بیان کرد : اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر نیز در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های مناسب دقت لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم