نشست فرهنگی سکنچه در گناوه برگزار شد + تصاویر
سیرنگ: نشست فرهنگی سکنچه به همت موسسه فرهنگی هنری نیمدری سبز با حضور علاقه‌مندان در گناوه برگزار شد.
كدخبر: id-5045
تاريخ: 2017-07-22 18:40:08

مدیرعامل موسسه نیمدری سبز در گفتگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیاز به کار فرهنگی در کشور احساس می‌شود و در این راه سازمان‌های مردم نهاد باید در پیشانی این حرکت به ارائه برنامه بپردازند.

به گزارش «سیرنگ»، محمد مظفری با اشاره به نگاه مثبت دولت به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، گفت: موسسه فرهنگی و هنری نیمدری سبز فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستانی توسعه فرهنگی با اتکا به ابزار هنری برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

وی در خصوص اهداف نشست‌های تخصصی فرهنگی که با نام سکنچه قرار است در سطح استان برگزار شود، نیز گفت: این نشست‌های برای کمک به توسعه فرهنگی با استفاده از داشته‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله مشاهیر استان است.

مدیرعامل موسسه نیمدری سبز با تأکید بر عامی بودن مطالب ارائه شده در این نشست‌ها تأکید کرد: سعی داریم مطالب ارائه شده در این نشست‌های فرهنگی را در پایان هر سال بصورت کتاب منتشر کنیم.

مظفری با تأکید بر اینکه بسیاری از بحران‌های فرهنگی ما ناشی از عدم اطلاع از سوابق فرهنگی بخصوص عدم آشنایی با مشاهیر و بزرگان پیشین است، یادآور: در اولین نشست شخصیت ابوسعید گناوه‌ای مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت که با استقبال شرکت کنندگان صورت گرفت.

وی افزود: در این نشست سلسله قرمطیان و شخصیت ابوسعید و حوادث صد سوم هجری قمری مورد بحث و تحلیل قرار گرفت و سخنرانان در حوزه‌های باستان‌شناسی، ادبیات و شعر، فرهنگ‌عامه و حوادث تاریخی و سیاسی، اجتماعی این دوره زمانی به ارائه مطالب پرداختند.

مظفری تصریح کرد: نشست‌های علمی پژوهشی سکنچه با گرایش فرهنگی قرار است هر دو هفته یک‌بار در سطح استان با موضوعات مختلف برگزار شود.