راه اندازی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان بوشهر
سیرنگ: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان همزمان با سایر استانها در بوشهر راه اندازی می شود.
كدخبر: id-4924
تاريخ: 2017-06-06 18:30:14

آنیتا مظفری افزود: افزایش سرانه مطالعه میان گروه سنی کودک و نوجوان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از دیگر هدف‌های راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی است.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتاب‌فروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان از دیگر هدف‌های تعریف شده برای راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوانان است.

مظفری یادآور شد: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتابخوانی هستند که با حضور دست‌کم 12 کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله شده و دیگر کتاب‌ها زیر نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

وی افزود: گروه‌های سنی حین ثبت‌نام جداشده و در قالب گروه‌های 7 تا 9 سال، 9 تا 11 سال، 11 تا 14 و 14 سال به بالا تقسیم‌بندی می‌شوند.

مظفری بیان کرد: هر یک از اعضا حداقل یک کتاب بر اساس فهرست ارائه شده تهیه و در جریان مبادله کتاب باشگاه کتابخوانی حضور پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه کتاب، معاونت امور فرهنگی اداره کل ارشاد تخفیفی در نظر گرفته است، اظهار داشت: باشگاه‌های کتابخوانی برای ثبت مشخصات خود پس از اداره ارشاد باید به پایگاه www.bookpromotion.ir مراجعه و از این طریق پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.