برترین های تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر معرفی شدند
سیرنگ: یازدهمین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان دیر با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
كدخبر: id-4874
تاريخ: 2017-04-29 18:43:04

 یازدهمین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان با معرفی برترین ها امروز در شهرستان دیر به کار خود پایان داد.

به گزارش «سیرنگ»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان در دیّر اظهار داشت: کودکان با حضور بر روی صحنه تئاتر تمرین زندگی ،نقش‌پذیری و مهارت را از این طریق کسب می‌کنند.

وی افزود: در طی برگزاری این جشنواره شاهد به صحنه کشیدن ادبیات دیرینه تا دنیای مدرن بودیم.

غلامرضا ناطقی‌پور تصریح کرد: دنیای کودکان انتقال‌دهنده زیبایی‌ها و در جریان بودن زندگی با رعایت اخلاق و ادب است و برای بلندگی آنها باید ما بزرگان هنر و اندیشه دست‌های آنان را بگیریم و به پرواز در بیاوریم.

وی ادامه داد: در این دولت، تماشاخانه آفتاب که یکی از انتظارات دیرینه هنرمندان دیّری بود  به بهره‌برداری رسید و شاهد اجرای عمومی بیش از 500 نمایش و 50 نمایشنامه خوانی با حضور اساتید کشوری و همچنین شرکت گروه‌های نمایشی شهرستان در جشنواره های استانی و بین‌المللی بودیم.

در آیین اختتامیه  یازدهمین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان در بخش کارگردانی عبدالرحیم کاویانی از دشتستان برای نمایش «سوغات پری» و جواد امینی از دیّر برای نمایش«قبیله بنگلور» به ترتیب  مقام اول و دوم را کسب کردند و هیئت داوران  برای مقام اول انتخابی نداشت.

در بخش بازیگری کودک محمدحسین نجار ، محمدرضا محبی  و محمد شجاعی هر سه از دیّر برای نمایش «خروس و روباه » مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

در قسمت  بازیگری زن نیز مهسا رهسپار و نسرین شیخی هر دو از دشتستان برای نمایش«سوغات پری» و فریده درویشی از دیّر برای نمایش«ببعی  وگرگ  آشپز» به ترتیب حائز رتبه های برتر شدند.

در بخش بازیگری مرد آقایان ابراهیم راستی و پژمان برزگر هر دو از دیّر برای نمایش«قبیله بنگلور» مقام های اول  و دوم  را کسب کردند و مقام سوم نیز به صورت مشترک به جواد امینی از دیّر برای نمایش«قبیله بنگلور» و عبدالله خواجه از خارگ برای نمایش«گرگ خاکستری» تعلق گرفت.

در بخش طراحی بروشور ابوالقاسم طحانیان از دشتستان برای«سوغات پری»، طراحی دکور و صحنه امین خیاط از دیّر برای«ببعی و گرگ آشپز»، طراحی چهره پژمان برزگر از دیّر برای«خروس و روباه»، طراحی لباس فاطمه حیدری از دشتستان برای«سوغات پری» و طراحی نور، جعفر احمدپور از دیّر برای«قبیله بنگلور» لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد.

گفتنی است هیئت داوران برای بخش های موسیقی و نویسندگی انتخابی نداشتند.

منبع: فارس