اجرای زنده خشایار اعتمادی در بوشهر
سیرنگ: اجرای زنده خشایار اعتمادی و ساسان نوذری، صحبت‌های مهمانان خارجی و درخواست بوشهری‌ها از شورای شهر تهران از نکات قابل توجه کنگره «بوشهر دو قرن مقاومت» بود.
كدخبر: id-4753
تاريخ: 2017-03-12 01:53:41

 کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت» با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر، سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با حضور بالغ بر ۱۵ هزار بوشهری برگزار شد.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از مهر، مردم بوشهر با امضای یک طومار خطاب به شهردار و شورای شهر تهران، خواستار نصب تندیس رئیسعلی دلواری مقابل سفارت انگلیس در تهران شدند.

یکی از بخش‌های برنامه که مورد توجه مردم قرار گرفت، صحبت‌های مهمانان خارجی بود.

شیخ صالح الصالح یکی از این مهمانان بود که در جمع مردم بوشهر اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که در جمع مردمانی هستیم که حامی مقاومت و مخالف استعمار هستند.

وی افزود: امروز حاکمان خائن و مزدور آمریکایی برای منطقه دلسوزی می‌کند و جالب‌تر از آن حمایت انگلیس از این خائن‌ها است.

سید صادق الشرفی یکی دیگر از مهمانان بود که از یمن به بوشهر آمده بود، در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران باید برای یمن نگران باشند چرا که یمن جزیی از ایران بوده است.

وی افزود: از دیرباز تا کنون افراد انقلابی در ایران با یمن با یکدیگر در ارتباط بودند.

این مبارز یمنی بیان کرد: ما برای ایستادگی و مبارزه از انقلاب ایران الگو برداری می‌کنیم.

الشرفی خاطرنشان کرد: همانطور که انگلیس و جهان استکبار در ایران به بدترین شکل به بیرون رانده شدند در یمن نیز همین‌گونه خواهد شد.

دیگر برنامه‌های این همایش اجرای خواننده هم استانی ساسان نوذری بود که از دو آهنگ جدید که در خصوص خلیج فارس بود رونمایی شد.

در این برنامه بنا بود شاهد اجرای خواننده حماسی سالار عقیلی باشیم که به دلیل عارضه بیماری وی در بیمارستان بستری شده بود و حضور خشایار اعتمادی را در برنامه داشتیم که چند آهنگ را اجرا کرد.

یکی از اتفاقاتی که در این برنامه افتاد حضور دختر بچه هشت ساله‌ای بود که سرطان داشت و به عشق سالار عقیلی با شاخه گل به برنامه آمده بود و مردم برای سلامتی وی دعا کردند.