نمایشگاه «لنگرگاه نقش و نگار» در گناوه برپا شد + تصاویر
سیرنگ: نمایشگاه گروهی نقاشی «لنگرگاه نقش و نگار» آثار 25 هنرمند گناوه‌ای به مناسبت جشن فرهنگ شهرستان گناوه تا 20 اسفندماه دایر است.
كدخبر: id-4713
تاريخ: 2017-03-07 05:15:35

آرام عرب زاده مسئول برپایی این نمایشگاه در گفتگو با سیرنگ در این باره گفت: در این نمایشگاه 58 اثر از 25 هنرمند شهرستان گناوه به مناسبت هفتمین جشن فرهنگ گناوه به نمایش درآمده است.

وی افزود: آثار نمایشگاه «لنگرگاه نقش و نگار» در سبک‌های مختلف نقاشی مانند رئال، سورئال، کوبیسم، مینیاتور، نقاشی‌خط و سبک‌های سنتی مانند نخ و میخ و موزاییک‌کاری ارائه شده‌اند.

عرب زاده اظهار داشت: این نمایشگاه از 15 الی 20 اسفندماه در دو نوبت صبح 9 الی 12 و بعدازظهر 16 الی 19 در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه دایر است.

وی در خصوص هنرمندان صاحب اثر در نمایشگاه گفت: سید محمدرضا حسین پناه، جهانگیر دشتی زاده، عباس سلامی زاده، زهرا عباسی، مهین تردست، حدیث یوسف زاده طاهره کمالی، خدیجه محمدی، دنیا شیخی و جمعی دیگر از هنرمندان شهرستان گناوه از هنرمندان صاحب اثر در این نمایشگاه هستند و آثار از دانش آموزان رشته هنر دبیرستان هاجر نیز در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

عرب زاده با بیان اینکه 18 اسفند مسابقه حضوری نقاشی در محل برپایی نمایشگاه انجام می‌شود، افزود: این مسابقه در دو رده سنی بزرگسال (طراحی و اکلریک) و کودکان (مدادرنگی و گواش) با موضوع فرهنگ و نمادهای بومی گناوه برگزار و از به آثار خلاقانه تقدیر می‌شود.

مسئول برپایی نقاشی «لنگرگاه نقش و نگار» یادآور شد: نشست هنری بررسی تاریخچه نقاشی در گناوه، معرفی هنرمندان نقاشی شهرستان و آموزشگاه هنری به همراه نقد و بررسی دو اثر نمایشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در زمان دایر بودن نمایشگاه پیش بینی شده است.

عرب زاده تأکید کرد: هدف از این نمایشگاه به نمایش گذاشتن فرهنگ بومی گناوه، استعدادیابی و معرفی مربیان و هنرمندان جوان شهرستان گناوه معرفی هنر نقاشی به مردم و آشتی دادن جامعه عمومی با هنر نقاشی است.

عکاس: امین رستمی