سه مجموعه عکس هنرمندان استان بوشهر منتشر شد
سیرنگ: مسئول انجمن سینمای جوانان استان بوشهر از انتشار سه مجموعه كتاب عكس از سه هنرمند عكاس استان بوشهر و رونمایی آن در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خبر داد.
كدخبر: id-4504
تاريخ: 2017-02-19 07:01:11

عبدالرحمن برزگر مسئول انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در این باره بیان کرد: پژوهشكده انجمن سينماي جوانان استان بوشهر در راستاي اهداف آموزشي علمي و پژوهشي خود سه مجموعه كتاب عكس از سه عكاس بوشهري را به زيور طبع آراسته کرده است و این کتاب‌ها به مناسبت برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان استان بوشهر (خلیج‌فارس) رونمایی می‌شوند.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان استان بوشهر، وی گفت: كتاب «بندر بوشهر 1395» از سعيد عرب زاده عكاس بین‌المللی و مدرس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر شامل مجموعه عكس از مناطق ديدني تاريخي و جاذبه‌های گردشگري شهر بوشهر كه بصورت تك عكس و پانوراما ثبت شده و اين كتاب كه اولين مجموعه عكس اين عكاس است در 120 صفحه و تيراژ 1000 جلد به چاپ رسيده است.

برزگر ادامه داد: كتاب «بر گستره يك رؤیا» از سيد محمد فاطمي، مناطق بیابانی و شن زارهای بوشهر را با نگاهی ریزبینانه و مینی مال به ثبت رسانده است. فاطمی از عکاسان و مدرس انجمن سینمای جوان بوشهر است و در مقدمه اولین کتاب عکس خود نوشته: «جایی در امتداد مناظر رنگ به رنگ، مسیرم به دنیای یک شن زار افتاد، دنیای بودن‌ها و نبودن‌ها، دنیای سادگی‌ها و پیچیدگی‌ها، دنیای ریزها و عظمت‌ها ... در طول یک سال و نیم، در ساعات و فصل‌های مختلف دیدار تازه کردم و در دنیای خالی‌اش سیر نمودم و سرانجام با دیدن چهره‌های گوناگونش، شیفته‌اش شدم» این کتاب در 84 صفحه تک‌رنگ و در شمار 1000 جلد منتشر شده است.

مسئول انجمن سینمای جوانان استان بوشهر افزود: «کتاب صدایت می‌کنم» از شهمار حسن‌پور عکاس و فیلم‌ساز فقید انجمن سینمای جوانان استان بوشهر از دیگر کتاب‌های این مجموعه است که با اشعار و عکس‌های این عکاس جوان در 56 صفحه و شمار 1000 جلد به چاپ رسیده است. در ابتدای کتاب به قلم شکیب برازجانی آمده است: «بعد از گذشت 2 سال از مرگ شهمار حسن‌پور مجموعه کوچکی از آثار تصویری او جمع‌آوری و منتشر شد. کنکاش در عکس‌های شهمار نشان می‌دهد که ریز سوژه‌ها در آثار او جایگاه ویژه‌ای دارد. خمیدن به سمت این جهان و فرایافت‌هایی از ریز سوژه‌ها با بکارگیری فضای تکنیکی و اتکای جریان هستی و زیبایی در آثار متعدد و گوناگونی از شهمار نشان از نوعی جهان‌نگری خاص در آثار او دارد.»

گفتنی است ناشر این مجموعه کتاب نشر هلیله است که در زمینه هنر، ادبیات، فلسفه و پژوهش‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.