نمایشگاه عکس «گلی» در بوشهر برپا می‌شود
سیرنگ: نمایشگاه انفرادی عکس «گلی» با موضوع آسیب‌های اجتماعی موادمخدر با آثاری از آریادخت جهانبخشان در بوشهر برپا می‌شود.
كدخبر: id-4471
تاريخ: 2017-02-18 01:21:46

آریادخت جهانبخشان در گفتگو با سیرنگ در این خصوص اظهار داشت: مواد مخدر از مهمترین آسیب‌هایی است که بنیان خانواده را تهدید می‌کند و مؤثرترین راه مقابله با آن آگاه‌سازی خانواده‌ها است و خوشبختانه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر با آگاه‌سازی والدین قابل پیشگیری هستند.

این هنرمند عکاس بوشهری افزود: ماری‌جوانا از مواد مخدری است که اثرات مخربی در پی دارد و در طولانی مدت موجب از دست رفتن حافظه فرد می‌شود و متأسفانه تصورات اشتباهی در خصوص آن در میان مصرف کنندگان آن وجود دارد که انگیزه فرد مبتلا را برای عدم مصرف کاهش می‌دهد.

جهانبخشان با اشاره به اینکه 14 قطعه عکس با سایز 70*50 در این نمایشگاه عکس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، گفت: این تصاویر بین سال‌های 92 تا 95 ثبت شده‌اند و این نمایشگاه با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره آسیب‌های «ماری‌جوانا» در میان مبتلایان به مصرف این ماده مخدر با زبان تصویراست.

وی خاطرنشان کرد: در تصاویر ارائه شده تعدادی از دختران و پسران هستند كه در خانه‌ای براي مصرف مواد مخدر گرد هم آمده‌اند و از آنجایی كه هميشه علاقه‌مند سوژه‌های بكر و نابي هستم اين سوژه‌ها را انتخاب كردم تا از ديد مردم پنهان نباشد.

یادآوری می‌شود نمایشگاه عکس «گلی» از 5 الی 13 اسفندماه در بافت قدیم بوشهر (عمارت بیلیارد) دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌تواند از ساعت 17 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند.

گفتنی است آريادخت جهانبخشان هنرمند هم استانی، عکاسی را از سال ٩٠ آغاز كرده و تاکنون بيش از٥٠ نمايشگاه انفرادي و گروهي در سطح كشور برگزار كرده است و نمایشگاه‌های «بندر و دريا»، «گمرك و دريا»، «بهشت شور»، «به آفتاب سلامي دوباره خواهم كرد» و... از نمایشگاه‌های انفرادي جهانبخشان است.

كتاب عكس بهشت شور از این هنرمند به تازگی جشنواره «غندوو» فرانسه براي نمايش در بخش ويژه به عنوان تنها نماينده ايران بود انتخاب شده است و چندی پیش با شمارگان ٣٠٠٠ جلد به چاپ دوم رسیده است.

شایان ذکر است جهانبخشان سال گذشته براي حمايت از هنرمندان هم استانی اقدام به برپایی گالری با هدف نمایش و عرضه دست‌ساخته‌های هنري هنرمندان بومي کرده است.

اخبار مرتبط:

نمایشگاه عکس هنرمند بوشهری در تهران برپا می‌شود