شب شعر و شروه دلتنگ آن روزها در کاکی برگزارشد
سیرنگ: به مناسبت دهه مبارک فجر شب شعر و شروه «دلتنگ آن روزها» در کاکی بوشهر برگزارشد.
كدخبر: id-3151
تاريخ: 2017-02-07 21:45:15

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این آیین که در سالن شهید توپال کاکی برگزار شد، گفت: ادبیات بازتابی از جریان‌ها و عوامل سیاسی اجتماعی است و انقلاب اسلامی نیز تأثیر شگرفی در شعر شاعران ایران گذاشته است.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از ایرنا، حمید زارعی افزود: تأثیر انقلاب اسلامی به حدّی در آثار ادبی نمایان است که می‌توان با تأسی به این تأثیرات و جریان‌ها درباره زبان، فکر، فرم و محتوای اثر ادبی و حتی آرایه‌های آن اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: ادبیات انقلاب اسلامی آیینه باورها، نگرش‌ها و جلوه‌گاه آرمان‌های بلند زلالی است که امّت بزرگ ما را از گذرگاه هولناک‌ترین و دشوارترین حادثه‌ها گذرانده و به امروز رسانده است.

زارعی بیان کرد: در سال‌های پایانی دهه 40 و آغاز دهه 50 اولین جرقه‌های ادبیات مقاومت به صورت جوششی از میان مردم کوچه و بازار برخاست و به صورت زیباترین و مؤثرترین شعرها، شعارها و دیوار نوشته‌ها پدیدار گشت.

وی از نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی گندم کاکی در برگزاری این برنامه و مشارکت بخشداری، آموزش‌وپرورش، شهرداری و کمیته امداد کاکی و شهرداری بادوله تقدیر کرد.

زارعی افزود: برای توسعه فرهنگی کاکی که سابقه درخشان فرهنگی دارد، همدلی و همراهی تمام نهادها و مسئولان نیاز است.

در این مراسم پولاد اسماعیلی، حسن صفری و رسول حسینی به اجرای شروه خوانی پرداختند و ناصر جمالی حاجیانی، قاسم رضایی، یوسف احمدی، علی نوربخش، موسی حاجیانی، محمدرضا دهقان، معصومه احمدی منش، ریحانه فیروزی، معصومه جوادی و طیبه حاجیانی تازه‌ترین اشعار خود در رثای انقلاب اسلامی را قرائت کردند.

در این مراسم محمدامین کشوری، محمدمهدی کشوری و حسن بلالی به اجرای موسیقی پرداختند.

بخش کاکی شهرستان دشتی با 25 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.