شب شعر یاد ایام در گناوه برگزار شد
سیرنگ: با هدف نکوداشت شهید محمد غلامی و سید جبار خارگی‌زاده، شب شعر یاد ایام در گناوه برگزار شد.
كدخبر: id-3120
تاريخ: 2017-02-04 00:34:17

رئیس انجمن آدینه ادبی گناوه در حاشیه این آئین اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجمن آدینه ادبی برگزاری نکوداشت برای شاعران پیشکسوت در تقویم سالانه گنجانده شده  است.

به گزارش «سیرنگ»، به نقل از مهر، محمد جعفر نجدی گفت: در نخستین گام، همزمان با شب شعر یاد ایام آیین نکوداشت دو چهره هنرمند یعنی شهید محمد غلامی و شاعر پیشکسوت انجمن آدینه ادبی سید جبار خارگی‌زاده برگزار شد.

نجدی بیان داشت: در این شب شعر ۸ تن از شاعران شهرستان گناوه شامل حاج غلامرضا رئوفی، غلامرضا کرمی، مختار دشتی، محمد دهقان، حسین کمالی، سید جبار خارگی زاده، محمد جعفر نجدی و بانو ماه روشن شرونی از انجمن آدینه ادبی به خوانش شعر خود پرداختند.

وی با اشاره به شعرخوانی دیگر شاعران هم استانی در شب شعر یاد ایام تصریح کرد: کورش خواجوی و امیر ذبیحی از انجمن ادبی دیلم و سجاد دریس مسلم از انجمن ادبی شبانکاره نیز در این آئین به شعر خوانی کردند.

نجدی خاطرنشان ساخت: در خلال برنامه اشعاری از مجموعه شعر «آواهای مرد بندری» اثر سید جبار خارگی زاده توسط علیرضا رحیم زاده دکلمه شد.

وی متذکر شد: در این آیین رونمایی از ترانه خلیج فارس کار زیبای احسان واعظ از هنرمندان موسیقی شهرستان گناوه و اجرای آن در سالن جلوه ای ویژه داشت.

نجدی در ادامه افزود: در این آیین پس از نمایش دو کلیپ به ترتیب از شهید غلامی و سید جبار خارگی زاده با حضور مسئولان شهرستان گناوه از جمله  فرماندار و معاون سیاسی اجتماعی، رئیس اداره آموزش و پرورش و معاون وی، فرمانده سپاه گناوه، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه تجلیل شد.

وی تاکید کرد: دو تصویر نقش بسته بر قاب از شهید غلامی و سید جبار  خارگی زاده کار هنرمند خوش ذوق گناوه بانو سکینه عربزاده همراه با لوح یادبود و هدایایی دیگر به آقای خارگی زاده و خانواده شهید غلامی اهدا شد.

رئیس انجمن آدینه ادبی گناوه گفت: این برنامه به همت انجمن آدینه ادبی، بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه و سپاه انصار الحسین (ع) گناوه برگزار شد.