حضور کارگردان مستند «پرسوک» در شهرستان دیّر
سیرنگ: رضا فرهمند از مستندسازان کشور و کارگردان مستند «پرسوک» به مدت ٢ روز در دیّر به نقد و بررسی فیلم خود پرداخت.
كدخبر: id-3035
تاريخ: 2017-01-30 03:05:16

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر، مستند «پرسوک» که روایت سفر دختری اهل کشور آلمان به بندر دیّر است که در قالب گروه فیلمبرداری با بانوی جنوبی اهل این بندر مواجه می شوند و روند ساخت مستند بصورت کلی تغییر پیدا می‌کند.

رضا فرهمند از مستندسازان برجسته کشوری که کارگردان مستند «پرسوک» است، دراین‌باره می‌گوید: ما برای ساخت فیلم دیگری به بندر دیر رفته بودیم و آنجا با خانمی آشنا شدیم که نسبت به دختر آلمانی همراه ما احساس مادرانه پیدا کرد و مسیر فیلم کاملاً عوض شد. از آنجایی که این اتفاق در مدت دو روز افتاد، اصلاً نمی‌توانستیم به چیزی فکر کنیم و هیچ صحنه‌ای هم بازسازی نشده و همه اتفاقات واقعی است.

فرهمند با تأکید بر اینکه این دو نفر حتی نمی‌توانستند با هم ارتباط کلامی برقرار کنند، گفت: آن‌ها حتی زبان مشترک هم نداشتند و اتفاقاً این مستند چگونگی این ارتباط را بررسی می‌کند و دوربین کمترین دخالت را در فیلم دارد، به جز پلانی که نیاز به ترجمه بود و از ما کمک گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین خاطرات فیلم‌سازی‌اش در بندر دیّر رخ داده گفت: احساسات مردم و بازیگر این نقش زهرا فخرایی بی‌نظیر است و در جای دیگری از ایران چنین حسی را سراغ ندارد.

در پایان این نشست از زهرا فخرایی بانوی دیّری این مستند و رضا فرهمند کارگردان «پرسوک» تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است این اکران به همت کانون رشد و توسعه نجیرم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیرصورت گرفت.