جشنواره هفته قرآن و عترت در بوشهر برگزار می‌شود
سیرنگ: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان بوشهر، جشنواره هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود.
كدخبر: id-3026
تاريخ: 2017-01-29 09:23:45

عبدالرضا عالی‌پور در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان بوشهر، جشنواره هفته قرآن و عترت از 11 تا 16 اسفندماه در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از فارس، وی افزود: هفته قرآن و عترت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری تعدادی از نهادهای دولتی و موسسات قرآنی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: موضوعات اصلی جشنواره و برنامه‌های جنبی هفته قرآن و عترت استان بوشهر شامل جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه‌نویسی، جشنواره شعر، داستان، مشاعره، مقالات و پایان‌نامه ها،جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره صنایع دستی است.

وی ادامه داد: جشنواره و مسابقات قرآنی، جشنواره ویژه کودک و نوجوان، و سوگواره آواها و نغمات آیینی و مذهبی بخش دیگری از برنامه‌های اصلی و جنبی هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.

عالی‌پور یادآور شد: در هفته قرآن و عترت استان بوشهر، نمایشگاه دست‌آوردهای هنری قرآن و عترت در کنار رونمایی از نمادهای قرآنی در سطح مراکز شهرستان‌های استان بوشهر در کنار برگزاری مجالس و محافل قرآنی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: غبارروبی از مقبره مرحوم آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی ریشهری کاتب قرآن رمزدار و تکریم از خانواده‌های شهدای قرآنی استان بوشهر، زینت‌بخش این هفته قرآنی در استان بوشهر است که در روز 16 اسفندماه که روز قرآنی استان بوشهر نامیده شده مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت انجام می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون آثار فراوانی در بخش‌های مختلفی به دبیرخانه ارسال شده و تعداد فراوانی نیز نام‌نویسی کرده‌اند.

وی عنوان کرد : در رشته حفظ و مفاهیم هر کدام به ترتیب 159 و 105 نفر اقدام به نام‌نویسی کرده و 16 اثر کوتاه سینمایی به همراه 50 قطعه عکس به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان بوشهر ارسال شده است.

عالی‌پور یادآور شد: دریافت 32 اثر از شاعران برجسته کشور و استان بوشهر،22 مقاله،16 پایان‌نامه و 11 داستان کوتاه در حوزه شعر و ادب قرآنی ، 194 اثر در حوزه‌های خوشنویسی، حجم‌سازی، پوستر، نقاشی، طراحی و نگارگری ، 5 اثر در صنایع دستی به همراه 45 اجرا برای قصه‌گویی و 30 اثر کاردستی بخشی از آثار رسیده به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان بوشهر است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در رویداد بزرگ قرآنی استان بوشهر، 32 دستگاه اداری، نهادهای دولتی ، نیروهای نظامی و انتظامی و موسسات خصوصی به شکل مستقیم مشارکت دارند و بیش از ده‌ها سازمان دولتی و خصوصی نیز به شکل جنبی برای اجرای مناسب مراسم‌های هفته قرآنی بوشهر همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط:

فراخوان های هنری هفته قرآن و عترت استان بوشهر منتشر شد