همایش نمایشنامه خوانی در بوشهر برگزار می شود
سیرنگ: اولین همایش نمایشنامه خوانی فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر از سوم تا پنجم بهمن‌ماه در عمارت دهدشتی بوشهر برگزار می‌شود.
كدخبر: id-2932
تاريخ: 2017-01-22 13:08:57

مسئول فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر در گفتگو با سیرنگ با اعلام این خبر گفت: اولین همایش نمایشنامه خوانی فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر با حضور پنج گروه نمایشی برگزار می‌شود.

فرید میرشکار با اشاره به اینکه نمایشنامه خوانی از پیش‌نیازهای آمادگی برای اجرای یک نمایش است و امروزه نمایشنامه خوانی با اندکی تفاوت در رویدادهای مختلف هنری به ویژه تئاتر جای خود را باز کرده است، افزود: فراخوان این رویداد دی‌ماه با هدف ایجاد فرصتی برای گروه تئاتری برای محک زدن توانایی‌های خود و ارتباط و تبادل تجربه‌ها با سایر فعالین این عرصه منتشر شد و دو گروه به همایش دعوت شدند و سه گروه نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

مسئول فرهنگسرای بافت بوشهر و رئیس شورای نظارت بر تئاتر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این همایش گروه‌هایی از بوشهر، خورموج و شبانکاره حضور دارند و تصمیم داریم اردیبهشت‌ماه سال آینده دومین دوره این همایش را با حضور گروه‌های بیشتر از سراسر استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه همایش نمایشنامه خوانی به مدت سه روز از سوم تا پنج بهمن‌ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: یکشنبه سوم بهمن نمایشنامه «پارادوکس» به نویسندگی خداداد رضایی و کارگردانی نیما رضایی ساعت 16:30 خوانش می‌شود و دوشنبه چهارم بهمن نمایشنامه‌های «بعدازظهر آخر پاییز» به نویسندگی و کارگردانی احسان احمدزاده ساعت 16:30 و نمایشنامه «بن‌بست» به نویسندگی ریچارد پارسونز و کارگردانی رضا ریشهری نژاد ساعت 18 خوانش خواهند شد.

مسئول فرهنگسرای بافت بوشهر اظهار داشت: سه‌شنبه پنجم بهمن نمایشنامه‌های «آوای باد» به نویسندگی حمید ابراهیمی و کارگردانی حامد منفرد و «سگ‌ها و جاده‌ها» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی علی گنجی به ترتیب در 16:30 و 18 خوانش می‌شوند.

میرشکار در پایان یادآور شد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی گروه‌های نمایشی به همراه نقد و بررسی اجرای نمایشنامه خوانی از دیگر برنامه‌های این همایش است.