یک نمایش کاملاً بوشهری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
سیرنگ: نمایش میدانی «نِیمه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری و کاری از گروه تئاتر ایلیا در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درمی‌آید.
كدخبر: id-2911
تاريخ: 2017-01-22 05:16:02

محمد مظفری کارگردان نمایش میدانی نِیمه به خبرنگاران گفت: نمایش نیمه بر اساس آیین‌های دیرین استان بوشهر ساخته شده و بیشتر به آیین‌های کار و تلاش می‌پردازد.

 وی افزود: این نمایش که به صورت موسیقی و حرکت تولید شده تلاش می‌کند تا آیین‌های فراموش شده و کهن مردمان استان بوشهر را به نمایش بگذارد و در دومین و سومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

این پژوهشگر با بیان اینکه بسیاری از آیین‌ها و مراسم کهن ما به علت عدم ثبت مکتوب و نپرداختن به آن‌ها در معرض فراموشی بوده و به نسل‌های بعدی انتقال نیفتاده‌اند، افزود: هنر تئاتر می‌تواند به انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های بعد نقش مؤثری را ایفا کند.

مدیر گروه هنری ایلیا با بیان اینکه در این نمایش ده نفر از هنرمندان گناوه‌ای گروه ایلیا حضور دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای تئاتر استان در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باشیم.

این هنرمند با اشاره به اینکه نمایش «نِیمه» سه بار در جشنواره به اجرا درمی‌آید، گفت: در دومین روز جشنواره ساعت 16:30 روز شنبه دوم بهمن در تئاتر شهر و روز یکشنبه سوم بهمن ساعت ۱۱ در برج میلاد و ساعت ۱۸ در تئاتر شهر نمایش به اجرای عمومی درمی‌آید.

این هنرمند هم استانی در پایان همه بوشهری‌های مقیم تهران را به دیدن این نمایش کاملاً بوشهری دعوت کرد.