اسماعیل آلشلو هنرمند تجسمی استان بوشهر
سیرنگ: اسماعیل آلشلو هنرمند جوان نقاش، خطاط و تابلوساز هم استانی متولد خردادماه 1362 در محله خضر برازجان است.
كدخبر: id-2858
تاريخ: 2017-01-15 01:05:05

این هنرمند هم استانی دوران تحصیلی دبستان در مدرسه شهید مهدی محمدی، دوره تحصیلی راهنمایی را در نواب صفوی و مقطع متوسطه دبیرستان امام خمینی (ره) برازجان پشت سر گذاشته است.

به گزارش «سیرنگ»، آلشلو دارای مدرک کاردانی در رشته‌های ترجمه و مفاهیم قران و مدیریت بازرگانی است و مدرک کارشناسی در رشته حسابداری را اخذ کرده و وهم اکنون در رشته مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل است.

از سال 1374 در رشته‌های نقاشی و خطاطی دیواری و تابلوسازی مشغول به فعالیت است. تاکنون آثار این هنرمند در یک نمایشگاه انفرادی سیاه‌قلم (چهره) و چهار نمایشگاه گروهی گرافیک، خط، کاریکاتور و طراحی به نمایش درآمده است.

اسماعیل آلشلو در معرفی خود می‌گوید: هنر به من کمک کرده است تا همیشه باروحیه باشم خوشحال زندگی کنم. در فعالیت‌های هنری الگوی خاصی ندارم و از آثار تمامی اساتید به ویژه اساتید خارج از ایران بهره می‌گیرم البته در ابتدای راه هستم و کار چند استاد را ویژه دنبال می‌کنم.

هر کسی که یک شاخه هنری دنبال می‌کند همه هنرها برای او جذاب هستند و من نیز از این قاعده مستثنا نیستم ولی همیشه آرزوی مجسمه‌ساز شدن را داشته‌ام اما به دلیل نداشتن فضای کافی و کمبود وقت نتوانسته‌ام آن را دنبال کنم و به دنبال فرصتی برای پرداختن به این هنر هستم.

از سال 1392 با تشویق استاد علی بحرینی، محمد جهاندیده و ابوالقاسم طحانیان وارد عرصه مسابقات هنری استان شده‌ام و تاکنون مقام دوم رشته کاریکاتور در هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در استان بوشهر (1395)، مقاوم دوم رشته خوشنویسی جشنواره فرهنگی هنری بسیج شهرستان دشتستان (1391) را کسب کرده‌ام.

منبع: گروه (واتس آپ) هنرمندان استان بوشهر