نمایش میدانی «نِیمه» به جشنواره بین المللی تاتر فجر راه یافت
سیرنگ: «نِیمه» جدیدترین اثر نمایشی محمد مظفری هنرمند هم استانی به بخش خیابانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.
كدخبر: id-201
تاريخ: 2016-12-06 16:02:00

محمد مظفری نویسنده و کارگردان نمایش میدانی نیمه در گفتگو با خبرنگاران گفت: نمایش میدانی و آیینی نیمه در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بهمن‌ماه شرکت می‌کند.

به گزارش سیرنگ وی افزود: این نمایش در گروه تئاتر ایلیا تولید شده و بیش از 10 نفر از هنرمندان تئاتر گناوه در آن ایفاگر نقش هستند.

این هنرمند با بیان اینکه این اثر با مضمون آیین‌های فراموش شده استان بوشهر است، گفت: این نمایش بر اساس آیین نیمه از آیین‌های دیرین کار و تلاش مردم استان بوشهر تولید شده است.

مظفری تصریح کرد: همانقدر که کار و تلاش بر روی دریا و شناورهای دریایی سخت و طاقت‌فرسا است به همان مقدار آیین‌های متنوعی نیز حین انجام این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری نهادهای حامی تئاتر استان برای اجرای عمومی آثار نمایشی افزود: نمایش نیمه امسال به صورت اجرای عمومی در سطح استان بوشهر به اجرای عمومی درآمد که با استقبال روبرو شد.

کارگردان نمایش خیابانی «نِیمه» گفت: این هفتمین اثر نمایشی با گرایش خیابانی است که در سال جاری در سطح استان بوشهر به اجرای عمومی درآمده است.

مظفری خاطرنشان کرد: گروه تئاتر ایلیا در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای، تعزیه، نمایش عروسکی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های متنوعی در سال جاری داشته است و اردیبهشت ماه در گناوه پنجمین جشنواره تئاتر کارگاهی و اتود نیز از سوی این گروه و آموزشگاه ایلیا برگزار شده است.

شایان ذکر است سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکم الی دوازدهم بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش میدانی علمدار در استان بوشهر

نمایشگاه عکس عاشورایی در بندر گناوه افتتاح شد