کارگاه شعر گونه‌های مختلف روایت در شعر معاصر برگزار شد
سیرنگ: به همت انجمن آدینه ادبی گناوه و با حضور دکتر محمدحسین بهرامیان کارگاه شعر گونه های مختلف روایت در شعر معاصر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس گناوه برگزار شد.
كدخبر: id-185
تاريخ: 2016-12-05 02:34:55

 رئیس انجمن آدینه ادبی گناوه با اشاره به این کارگاه شعری اظهار داشت: طبق برنامه ریزی از قبل انجام شده انجمن آدینه ادبی گناوه اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی شعر با موضوع گونه های مختلف روایت در شعر معاصر با حضور  شاعر و منتقد ادبی نام آشنای کشور دکتر محمد حسین بهرامیان کرد.

به گزارش سیرنگ به نقل از مهر، محمدجعفر نجدی گفت: در این کارگاه شعری شاعرانی از شهرستان دیلم و دشتستان (شبانکاره و آبپخش) در کنار آدینه‌ای‌ها طراوت آدینه را سه چندان کرده بود.

نجدی در ادامه بیان داشت: روایت دکتر بهرامیان از روایت در شعر و داستان معاصر به نقطه پایانی خود رسید و گام دوم نشست نقد و بررسی شعر در اتاق انجمن که صندلی خالی در خود نمی دید برداشته شد. 

وی با اشاره به منتقدان این نشست شعری مثل  دکتر محمدحسین بهرامیان، دکتر عبدالله رئیسی و دکتر کاوه ابراهیمی اضافه کرد: ابتدا یک غزل از علیرضا بازیار به نقد گذاشته شد و سپس شعر کوتاهی از بهروز ملاح و بانو کرمی لیراوی و یک نوسروده نیمایی از امیر بحرینی و سه منتقد به طور مفصل از زاویه‌های مختلف به نقد و بررسی آثار پرداختند و گاهی نیز که دیدگاه‌ها همسو نبود همدیگر را به چالش کشیدند.

نجدی بیان کرد: دکتر رئیسی به زبان این شعر و تصویر آن پرداخت و در خلال نقد این شعر کلیاتی هم از ویژگی‌های زبانی غزل امروز را برشمرد و دکتر ابراهیمی به وجوه تصویری این غزل اکتفا کرد و دکتر بهرامیان نیز به وجه روایت پرداخت و سپس یک کوتاه سروده از آقای بهروز ملاح و یک کوتاه دیگر از فاطمه کرمی لیراوی هردو از انجمن آدینه ادبی به نقد گذاشته شد که توسط سه منتقد به طور مفصل نقد و بررسی شد.

رئیس انجمن آدینه ادبی گناوه گفت: آخرین بخش نشست خوانش شعر بود که نقطه اوج و پایانی آن خوانش زیبای غزل آه سایشگاه از دکتر بهرامیان بود.

اخبار مرتبط:

سوگواره شعر عاشورایی «این دل تنگم» در گناوه برگزار شد

اختتامیه سوگواره «بر بلندای عاشورا» و «خورشید بر نیزه» برگزار شد

گزارش تصویری شب شعر «مسافران آفتاب» در دلوار

سوگواره شعر آیینی در استان بوشهر برگزار می‌شود

نخستین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان بوشهر برگزار شد

شاعران و نویسندگان گناوه تجلیل شدند

تجلیل از نویسندگان دشتستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی

فراخوان جشنواره استانی شعر «مهستان» منتشر شد