سومین اثر داستانی هنرمند بوشهری رونمایی می‌شود
سیرنگ: نخستین رمان سعید بردستانی با نام «تار مو» در پاییز سال جاری و همزمان با نمایشگاه استانی کتاب شیراز روانه بازار کتاب شد.
كدخبر: id-163
تاريخ: 2016-11-29 02:05:21

به گزارش سیرنگ این رمان کوتاه 70 صفحه‌ای توسط نشر نیماژ و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است. بردستانی درباره درونمایه این رمان به روزنامه «فرهیختگان» گفت: تمام تلاش شخصیت اصلی این داستان این است که از رازی که دارد محافظت کند و در این راه حتی به استقبال فنا و نابودی می‌رود، تنهایی خودخواسته، طرد اجتماع و دفع تهاجم دیگران به حریم خصوصی، از پیامدهای رازداری او هستند.

 نویسنده «نهنگ تاریک» افزود: کار نوشتن این رمان 11 سال پیش از تابستان سال 1384 در تهران آغاز شد و در زمستان همان سال در بوشهر به پایان رسید، اما بنا به دلایلی تاکنون منتشر نشده بود.

گفتنی است سعید بردستانی با دو مجموعه قبلی‌اش نشان داده است که داستان‌نویس متفاوتی است و تلاش دارد همواره دست به تجربه‌های نو و خلاقانه بزند و رمان «تار مو» نیز در کارنامه نویسندگی این داستان‌نویس بوشهری کار متفاوتی به شمار می‌رود.

 سعید بردستانی مجموعه «هیچ» را در سال 85 و 87 توسط انتشارات ققنوس منتشر کرد که توانست توجه مخاطبان و منتقدان ادبی را جلب کند و کاندیدای جوایزی همچون گلشیری و گام اول را کسب کرد.

پیش از این نیز در سال 94 مجموعه «نهنگ تاریک» از این هنرمند بوشهری توسط نشر پیدایش منتشر شد که با استقبال خوبی از سوی خوانندگان روبه‌رو و به ‌عنوان سومین اثر محبوب داستان ایرانی در سال 94 برگزیده شد و به تازگی برای بار دوم زیر چاپ رفته است.