نخستین همایش ملی نیما در نور آغاز شد
نخستین همایش ملی «نیما، زبان و شعر تبری» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نور آغاز شد.
كدخبر: id-1604
تاريخ: 2017-01-07 09:04:50

به گزارش «سیرنگ»، نخستین همایش ملی نیما صبح پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد استانی، مسئولان شهرستان نور و پژوهشگران شعر و ادبیات کشور، از دقایق پیش در شهرستان نور آغاز به‌کار کرد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: از میان ۲۲ مقاله رسیده به دبیرخانه «=نخستین همایش ملی «نیما، زبان و شعر تبری» ، پس از بررسی توسط هیئت علمی همایش متشکل از استادان دانشگاه و پژوهشگران مطرح ادبیات تبری، هشت مقاله برای ارائه و خوانش وچهار مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شدند.

وی گفت: این همایش برای نخستین بار در کشور، به دفتر «روجا» که مجموعه اشعار تبری نیما یوشیج است، پرداخته و به‌واسطه‌ این ویژگی بی‌نظیر، انگیزه‌ای قوی در نیماشناسان و پژوهشگران زبان و ادبیات تبری ایجاد کرده است که به این بخش از اندیشه‌های شاعر بلند آوازه‌ی شعر نوی ایران بپردازند.

«همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری» از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به منظور بازشناسی ابعاد فکری و هنری بنیان گذار شعر نو ایران «نیما یوشیج» و حفظ و احیای زبان کهن تبری، به میزبانی شهرستان نور، برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری است.