صادرات سالانه ۵ میلیون دلار صنایع دستی استان بوشهر
سیرنگ: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تولید محصولات صنایع دستی از جمله گبه و گلیم از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که سالانه افزون بر ۵ میلیون دلار از این محصولات صادر می‌شود.
كدخبر: id-156
تاريخ: 2016-11-27 10:30:21

 ابوالقاسم محمدزاده در نشست بررسی گبه شول گناوه با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه گبه و گلیم بافی دارای ظرفیت بالایی است اظهار داشت: گبه شول در گناوه یکی از با کیفیت‌ترین محصولات استان بوشهر است که خریداران زیادی در خارج از کشور دارد.

به گزارش سیرنگ وی با بیان اینکه گبه شول در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده است تصریح کرد: گبه شول گناوه به عنوان آثار ناملموس در فهرست آثار هنری و صنعتی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 7هزار بافنده است بیان کرد: از این تعداد بافنده بیش از  یک‌هزار 700 نفر آنها بیمه هستند که خدمات گوناگونی به آنان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه‌شش تعاونی فرش در استان بوشهر راه‌اندازی شده بیان کرد:  آموزش به بافندگان از برنامه‌های مهم امسال است بگونه‌ای که در نیمه نخست امسال 350 میلیون تومان در عرصه آموزش صنایع دستی به ویژه بافندگی تخصیص یافته است.

محمدزاده با اشاره به فعالیت 3 هزار بافند در استان بوشهر بیان کرد: این بافندگان سالانه حدود 30 هزار متر مربع انواع دست بافته‌ها تولید می‌کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صادرات گبه و گلیم استان بوشهر تصریح کرد: بافندگان فرش، گلیم و گبه استان بوشهر سالانه به ارزش 5  میلیون دلار محصولات خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌کنند.

وی با تاکید بر حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فعالان صنعت فرش و  دست بافت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم