برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان در دانشگاه آزاد بوشهر + تصاویر
سیرنگ: نمایشگاه «Body Art» که معادل‌هایی مثل «هنر اجرا»، «هنر تنانه» و «هنر بدن» در فارسی برای آن به کار می‌رود، برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور، در واحد بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-1487
تاريخ: 2016-12-28 01:15:17

به گزارش سیرنگ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اشرف سلطانی نیا عضو هیأت علمی گروه هنر واحد بوشهر و سرپرست نمایشگاه با بیان این خبر گفت: این نمایشگاه با همکاری شورای زنان فرهیخته استان، گروه هنر و گرافیک واحد بوشهر اجرا و به نمایش درآمد.

سرپرست نمایشگاه Body Art این هنر را از هنرهای مدرن معرفی و تصریح کرد: این هنر معاصر که به تازگی در دنیا شکل گرفته است با نقاشی و حرکت بر روی بدن، ایده‌ها و موضوعات روز جامعه را به نمایش می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به فضا و درون جوان مدرن امروز، باید از درون خودش بهره گرفت، تشریح کرد: باید جهان هستی را با خلاقیت‌ها و داشته‌های درونی آن بازگو کرد.

عضو شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هدف از اجرای این هنر مفهومی را درک ساده‌تر بیننده از معنی اثر برشمرد و افزود: با محوریتی که به تصاویر این نمایشگاه داده شده، سعی کردیم اعم اقشار مختلف جامعه را مد توجه قرار دهیم.

سلطانی‌نیا ادامه داد: آثار به نمایش درآمده با محوریت کودک و شادی طراحی و اجرا شده بودند.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر با بیان اینکه تعداد ۳۰ اثر از بین آثار برگزیده در نمایشگاه به نمایش درآمد، اظهار کرد: به دلیل لحظه‌ای و گذرا بودن این هنر، تصمیم گرفتیم با تصویربرداری از آثار، آن‌ها را ماندگار کنیم.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در راستای اهداف آن، با همکاری کانون قرآن و عترت واحد بوشهر، نشستی با محوریت روان‌شناسی کودک در نقاشی‌های کودکانه برپا شد که با استقبال چشمگیر مواجه شد.