انیمیشن «همیاران انرژی» در بوشهر ساخته می‌شود
سیرنگ: انیمیشن آموزشی «همیاران انرژی» به کارگردانی حمید حق جو هنرمند هم استانی با هدف فرهنگ سازی شیوه صحیح مصرف انرژی ساخته می‌شود.
كدخبر: id-1466
تاريخ: 2016-07-17 01:54:21

مید حق جو کارگردان این انیمیشن در گفتگو با سیرنگ در این خصوص گفت: «همیاران انرژی» در سه قسمت ساخته می‌شود در حال گذراندن مراحل پس از تولید هستیم.

این هنرمند انیماتور هم استانی با بیان اینکه دوبله این کار انجام شده است، افزود: با پایان یافتن مراحل صداگذاری، موسیقی، جلوه‌های ویژه و تدوین، این انیمیشن یک ماه دیگر از سیمای مرکز بوشهر روی آنتن می‌رود.

حق جو با بیان اینکه این انیمیشن با هدف فرهنگ‌سازی شیوه صحیح مصرف انرژی در خانه و کاهش هزینه‌های انرژی ساخته می‌شود، اظهار داشت: چهار شخصیت پدر، مادر، پسر و پدربزرگ نقش آفرینان داستان‌های این اثر هستند که با اشتباه در شیوه مصرف انرژی مانند مصرف بی رویه و ... نکات مصرف بهینه انرژی با حضور «همیار انرژی» به آنها آموزش داده می‌شود.

وی در خصوص عوامل سازنده انیمیشن نیز گفت: عباس محمدی (مدیر تولید)، حمید حق جو (کارگردان و انیماتور)، سعیده معصومی (دستیار کارگردان)، فاطمه زمانی (نویسنده و مشاور پروژه)، حمید حق جو، سعیده معصومی و محمدعلی کنارکناری (مدل سازی، تدوین و صداگذاری) و حجت محمدی (مدیر دوبلاژ) این اثر هستند.

کارگردان و انیماتور «همیاران انرژی» در پایان با بیان اینکه سعی شده است همه گروه‌های سنی مخاطب این اثر باشند، یادآور شد: شخصیت‌های انیمیشن لهجه بوشهری دارند و در فضاسازی نیز از المان‌های بومی استفاده شده است.

گفتنی است حمید حق جو هنرمند هم استانی تاکنون انیمیشن‌هایی مانند «اپیدمی»، «نگین»، «آنفولانزا»، «مرگ در مسیر مدرسه»، «دوران»، «زوال» و... را ساخته و موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار بهترین انیمیشن یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران و مقام اول مستند کوتاه در دومین جشنواره کشوری محیط‌ زیست در آموزه‌های رضوی شده است.