ساخت نرم‌افزار «پامنبری» در استان بوشهر + تصاویر
سیرنگ: نرم‌افزار «پامنبری» در پلتفرم اندروید و سیستم‌عامل ویندوز توسط حمید حق جو و سعیده معصومی از هنرمندان هم استانی در حال طراحی و ساخت است.
كدخبر: id-1465
تاريخ: 2016-09-07 01:49:37

 حمید حق جو در گفتگو با سیرنگ در این باره اظهار داشت: در استان بوشهر پامنبری‌خوانی از قدیمی‌ترین سبک‌های نوحه‌خوانی و عزاداری است و علاقه‌مندان بسیاری دارد و بر این اساس با توجه به گسترش روزافزون استفاده از تلفن‌های هوشمند من و همسرم (سعیده معصومی) تصمیم به طراحی و ساخت نرم افراز «پامنبری» در پلتفرم اندروید و سیستم‌عامل ویندوز گرفتیم.

این هنرمند گرافیست و انیماتور در خصوص ویژگی و امکانات این نرم‌افزار گفت: فراهم کردن فضای یک استودیو مجازی که در آن صوت و تصویر ارائه شود و علاقمندان به فراگیری امکان فراگیری آموزش صحیح خواندن، ضبط و تصویر گزاری صدای مخاطب از امکانات اولیه پیش بینی شده برای این نرم‌افزار است.

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار «پامنبری» در حال تست و مراحل فنی کار است، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی به عنوان مجری طرح با حمایت مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی از حامیان این طرح هستند.

حق جو خاطرنشان کرد: در نرم‌افزار 10 تراک برگزیده که در 10 شب اولیه محرم توسط هم استانی‌ها در مراسم‌های سوگواری خوانده می‌شود گردآوری شده است و کاربر می‌تواند در گام اول ابتدا آنها را شنیده و همزمان متن آن را مشاهده کند و در گام دوم به جای نوحه‌سرای اصلی شروع به خواندن کند و نرم‌افزار به طور دقیق صدای کاربر را با گروه جواب دهنده اشعار میکس و تا پایان نوحه این کار را ادامه می‌دهد.