برگزاری کنسرت موسیقی سنتی در خورموج
سیرنگ: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: موسیقی ایرانی تبلور اعتقادات، فرهنگ و سنت است و یکی از ابزارهای ماندگاری فرهنگ٬ عقاید و زبان ماست.
كدخبر: id-1409
تاريخ: 2016-09-21 06:01:06

به گزارش سیرنگ به نقل از ایرنا، حمید زارعی در کنسرت موسیقی سنتی که در حمایت از بیماران سرطانی در تالار ارشاد خورموج برگزار شد افزود: موسیقی بیان کننده حسی است که آن را نمی توان در قالب کلمات ریخت و نه می توان ناگفته گذاشت.

وی اضافه کرد: موسیقی سنتی ایران با بیان هویت ملی و ارزشهای اخلاقی که در اشعارش نهفته است می تواند رغبت جوانان را به موسیقی های مبتذلی که درحال گسترش است، کاهش دهد.

زارعی ادامه داد: باید شرایط را برای موسیقی سنتی که هویتش از فرهنگ ایرانی گرفته شده است، فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در فرهنگ بومی و ملی مشخصاتی داریم که هویت ملی را تشکیل می دهند و یکی از این عرصه ها موسیقی سنتی است.

زارعی گفت: گروه سه تارنوازان پیر مراد که با نیت خیرخواهانه اجرای برنامه می کنند از هنرمندان ارزشی ما محسوب می شوند.

وی ادامه داد: استادبابک پیرمراد آهنگساز٬ نوازنده و خواننده گروه از جانبازان 41 درصد و استاد مصطفی قنبری نوازنده سازهای کوبه ای گروه سابقه 110 ماه حضور در جبهه های جنگ دوران دفاع مقدس دارد.

زارعی یادآور شد: مسعود طاهری٬ افشین کراماتی و امیر حسین رحیمی نیز از هنرمندان متعهدی هستند که بدون چشم داشت بخاطر دغدغه های انسانی که دارند و اهداف خیرخواهانه فعالیت هنری می کنند.

شعر خوانی استاد سید محمدرضا هاشمی زاده، حسن عمرانی و رقیه قدیمی نورانی در مدح امام علی (ع)٬ نقالی نبرد امام علی و عمر بن عبدود توسط فاطمه حسینی و سیده مکیه بهرسی نیز در حاشیه کنسرت برگزار شد.