نمایشگاه عکس «بالا افتادن» در بوشهر برپا می‌شود
سیرنگ: نمایشگاه عکس «بالا افتادن» با تصاویر سیلوئت (سایه نما) محمد جمالی هنرمند عکاس هم استانی به مدت یک هفته در بوشهر برپا می‌شود.
كدخبر: id-134
تاريخ: 2017-03-21 08:29:05

محمد جمالی هنرمند عکاس هم استانی در گفتگو با سیرنگ در این باره اظهار داشت: در این نمایشگاه 10 تصویر از مناظر طبیعی استان بوشهر که با تکنیک سیلوئت یا سایه نما در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ضد نور یا سایه نما یا سیلوئت تکنیکی در عکاسی است که در آن، منبع نور در پشت سوژه قرار دارد و در قوی‌ترین حالت به دلیل تندی نور، سایه‌ای از سوژه بر روی عکس ایجاد می‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه بیشتر علاقمند به عکاسی با موضوع مستند اجتماعی و طبیعت است، تصریح کرد: تصاویر یک عکاس، نگاه‌ هایی متفاوت از موضوع را به عموم مردم عرضه می‌کند و این نگاه می‌تواند در افزایش آگاهی‌های عمومی مؤثر باشد

این هنرمند عکاس با بیان اینکه معتقد است بخش بالایی دنیا نصیب همگان نمی‌شود، گفت:  بالا آنجایی است که مفاهیم والا و احساس‌های ماورایی وجود دارد و این بخش بالایی ، حسی پرستش گونه است که در طبیعت استان ما به وفور در دسترس است.

این هنرمند هم استانی تأکید کرد: با وجود افزایش روزافزون استفاده از تلفن های همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، تصاویر منتشر و به اشتراک گذاشته شده در این محیط به دلیل کوچک بودن و... نمی‌تواند تمامی زیبایی‌ها، مفاهیم و پیام‌های عکس را به مخاطب منتقل کند.

وی در پایان یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های عکس و نمایش تصاویر در ابعاد بزرگ ضمن آنکه می‌تواند به ارتباط مخاطب با اثر کمک کند فضایی مناسب برای ارتباط و اطلاع مخاطبان از نظرات صاحبان آثار را فراهم می‌کند و برای صاحبان آثار نیز به دلیل دریافت نظرهای عموم مردم و هنرمندان به افزایش توانایی‌ها یاری می‌رساند.

شایان ذکر است نمایشگاه عکس «بالا افتادن» با 10 اثر «سایه نما» در ابعاد 70*50 از مناظر طبیعی استان بوشهر از هشتم الی سیزدهم خردادماه در نگارخانه سوره حوزه هنری بوشهر میزبان هنردوستان است.

محمد جمالی کارشناس ارشد ادبیات فارسی و دانش‌آموخته رشته عکاسی از دانشکده خبر شیراز است که از سال 1390 به صورت حرفه‌ای به عکاسی می‌پردازد و پیش از این نیز نمایشگاه انفرادی «اردیز» با آثاری از این هنرمند عکاس در مرکز استان برپا شده است.