رمان «تار مو» در بوشهر رونمایی می‌شود
سیرنگ: «تار مو» سومین اثر داستانی و نخستین رمان سعید بردستانی هنرمند هم استانی در یازدهمین نمایشگاه کتاب بوشهر رونمایی می‌شود.
كدخبر: id-1158
تاريخ: 2016-12-12 12:19:08

به گزارش سیرنگ این رمان کوتاه 70 صفحه‌ای توسط نشر نیماژ و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

سعید بردستانی درباره درون‌مایه این اظهار داشت: تمام تلاش شخصیت اصلی این داستان این است که از رازی که دارد محافظت کند و در این راه حتی به استقبال فنا و نابودی می‌رود، تنهایی خودخواسته، طرد اجتماع و دفع تهاجم دیگران به حریم خصوصی، از پیامدهای رازداری او هستند.

 نویسنده «نهنگ تاریک» افزود: کار نوشتن این رمان 11 سال پیش از تابستان سال 1384 در تهران آغاز شد و در زمستان همان سال در بوشهر به پایان رسید اما بنا به دلایلی تاکنون منتشر نشده بود.

گفتنی است سعید بردستانی با دو مجموعه قبلی‌اش نشان داده است که داستان‌نویس متفاوتی است و تلاش دارد همواره دست به تجربه‌های نو و خلاقانه بزند و رمان «تار مو» نیز در کارنامه نویسندگی این داستان‌نویس بوشهری کار متفاوتی به شمار می‌رود و پیش از این نیز این هنرمند بوشهری مجموعه «هیچ» را در سال 85 و 87 توسط انتشارات ققنوس منتشر کرده است که توانست توجه مخاطبان و منتقدان ادبی را جلب کند و کاندیدای جوایزی همچون گلشیری و گام اول شد.

شایان ذکر است انتشار مجموعه «نهنگ تاریک» در سال 94 از این نویسنده توسط نشر با استقبال خوبی از سوی خوانندگان روبه‌رو شد و توانست عنوان سومین اثر برگزیده داستان ایرانی در سال 94 را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سیرنگ مراسم رونمایی از رمان «تار مو» همزمان با یازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر 26 آذرماه ساعت 19 در سالن جنبی نمایشگاه بین‌المللی بوشهر با سخنرانی فرشید جان احمدیان نویسنده و منتقد ادبی هم استانی به همت انجمن سینمای جوان استان بوشهر برگزار می‌شود.